DOSTAVA 24-48h

PLAĆANJE NA RATE KARTICOM BANCA INTESA

DOSTAVA U SRBIJI 430 RSD

PLAĆANJE POUZEĆEM ILI KARTICOM

Odustanak od kupovine

Potrošač može odustati od ugovora zaključenog na daljinu ne navodeći za to razlog u roku od 14 (četrnaest) dana. Rok za odustanak ugovora počinje da teče od dana kada je potrošač primio proizvod. Potrošač je dužan da obavesti trgovca o odustanku od ugovora pismenim putem. To može učiniti putem popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu (koji potrošač može poslati na adresu ili e-mail adresu trgovca). Ugovor se smatra otkazanim kada potrošač pošalje trgovcu popunjen obrazac za odustanak i robu koja je predmet odustanka. Trgovac je dužan da potrošača o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti slanjem obaveštenja na e-mail potrošača. U slučaju otkazivanja ugovora, potrošač je dužan o svom trošku robu vrati trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je zaprimio obrazac za odustanak od ugovora.
Potrošač ima obavezu da snosi direktne troškove vraćanja robe trgovcu, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ukoliko je potrošač dobio pogrešan artikal.
Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu dostavlja se potrošaču na e-mail adresu zajedno sa računom, u trenutku kada je pošiljka pripremljena i predata kurirskoj službi. Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu možete preuzeti OVDE.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora slanjem:

  • robe koju želi da vrati;
  • popunjenim obrascem za odustanak od ugovora na daljinu*;
  • fiskalnog računa.

*Za svaki vraćeni artikal potrošač šalje po jedan primerak popunjenog Obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Napomena: Broj lične karte (Tehničko uputstvo za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a, Verzija 1.13 9.6. Promet Refundacija (PR) u slučaju povraćaja novca kupcu. Povraćaj novca kupcu za već kupljenu robu ili uslugu ili odustajanje od kupovine u slučaju prethodno plaćenog avansa, obveznik fiskalizacije evidentira izdavanje fiskalnog računa Promet Refundacija (PR) ili Avans Refundacija (AP), pri čemu unosi: Identifikaciju kupca (broj lične karte ili drugi dokument u skladu sa šifarnikom za identifikacijom kupca).

S obzirom da je lične podatke moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača – Zakon o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018), ovom prilikom obaveštavamo potrošače da je za povraćaj novčanih sredstava ili zamenu neophodno u Obrascu za odustanak od kupovine/Reklamacionom listu  napisati broj lične karte. Obrada ovog podatka je potrebna radi usaglašavanja sa pravnim i zakonskim obavezama kojima podležemo kod Poreske uprave.

Artikal koji potrošač želi da vrati šalje kurirskom službom po izboru o svom trošku na adresu:

La Fira Textile
Braće Radić 43, lokal 5; 24000 Subotica;
063277984

Rok za realizaciju postupka odustanka od ugovora je 14 dana od dana prijema pošiljke artikla i popunjenog obrasca za odustanak od ugovora na daljinu.

Ovo pravo odustanka od ugovora ne odnosi se na kupovinu u prodavnicama, obzirom da to nije kupovina na daljinu i izvan poslovnih prostorija. Moguće je vratiti samo proizvode koji su neoštećeni i ukoliko je to moguće u originalnom pakovanju, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom.

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod neoštećen. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica korišćenja proizvoda na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvđuje ovlašćeno lice kod trgovca, te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupilo oštećenje proizvoda krivicom potrošača u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje cene i proizvod će potrošaču biti vraćen o njegovom trošku.

Trgovac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu kupoprodajnog ugovora (uključujući i troškove isporuke), a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak i robu koja je predmet vraćanja. Izuzetno, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu – u zavisnosti od toga koji trenutak pre nastupa, izuzev u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu. Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora. Trgovac je ovlašćen da odbije zaključenje kupoprodajnog ugovora, odnosno da proda Potrošaču proizvod ukoliko je očigledno da je istaknuta cena nesrazmerna stvarnoj ceni proizvoda i da je reč o očiglednoj grešci kod isticanja cena koja je rezulatat sistemske i(li) ljudske greške.

Pravo na odustanak od ugovora potrošač ima u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, te se primenjuju se sledeća pravila:

  • svaki ugovor na daljinu i ugovor koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija trgovca, na koji se primenjuju pravila sadržana u članovima 26-36. Zakona o zaštiti potrošača, potrošač može, ne navodeći za to razlog, da raskine u roku od 14 (četrnaest) dana;
  • u slučaju zaključenja ugovora o kupoprodaji, rok za odustanak računa se od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik;
  • kada potrošač jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik;
  • kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili njen deo, dospeo u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik;
    kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada prva pošiljka robe dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik;
  • ako trgovac ne preda kupcu obaveštenje o uslovima, vremenskom roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora, na način iz člana 29. stav 1. zakona i člana 30. – stav 2. ovog zakona, potrošač može odustati od ugovora u roku od 12 meseci od dana isteka roka za odustanak od ugovora;
  • ako trgovac nije predao potrošaču obaveštenje o uslovima, vremenskom roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora, na način iz člana 29. stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, pa to učini u roku od 12 meseci od dana zaključenja ugovora, rok od 14 dana počinje da teče kada potrošač dobije obrazac za odustanak.
    Rok od 14 dana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Isključenje prava na odustanak od ugovora

Potrošač nema pravo na odustanak od ugovora, na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača, u slučaju:

  • isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
  • isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke.

 

Povraćaj sredstava

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava za porudžbine plaćene pouzećem, sredstva se uplaćuju na tekući račun potrošača koji je potrošač naveo u Obrascu za odustanak od ugovora na daljinu. Rok za realizaciju celokupnog procesa odustanka od kupovine je 14 dana od dana prijema pošiljke kod trgovca.

U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava potrošaču koji je porudžbinu prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, trgovac je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na karticu korisnika računa.

Konačan rok u kome će sredstva biti vraćena potrošaču na karticu zavisi isključivo od politike poslovanja banke izdavaoca kartice.

Ukoliko Potrošač odbije prijem ispravnog i neoštećenog proizvoda koji je prethodno naručio, Trgovac je ovlašćen da zahteva od Potrošača naknadu svih manipulativnih troškova koji se odnose na isporuku datog proizvoda.